Generaties op de werkvloer

Wordt een magneet voor talent door in te spelen op de behoefte en talenten per generatie.

Heb je deze cheatsheet al?

Het generatievraagstuk heeft ons nog niet eerder zo bezig gehouden als nu.

Bij veel organisaties zijn inmiddels 5 generaties actief op de werkvloer. Van Babyboomer tot aan Gen-Z. En hoe ga je nu om met al die verschillende generaties met hun uiteenlopende behoeften en drijfveren?

 

Die uitdaging kunnen we samen aangaan!

de generaties op een rij:

5 generaties op de werkvloer:

  • Babyboomer:              1940 – 1955
  • Generatie X:                 1955 – 1970
  • Pragmaten:                   1970 – 1985
  • Generatie Y:                  1985 – 2000
  • Generatie Z:                  2000 – 2015

Leeftijdsopbouw Nederland

De impact van generaties op de werkvloer is enorm. De spreiding is enorm veranderd ten opzichte van 1965 en daarmee ook de dynamiek op de werkvloer!

Herken jij deze spreiding ook in jouw organisatie?

Laten we ontdekken hoe juist deze diversiteit een krachtige waarde kan vormen voor je organisatie.

1965

Versus

2024

Workshop

Een workshop is de ideale manier om interactie te krijgen met de diverse leeftijdsgroepen in je team of organisatie.

Op een interactieve manier kunnen we met elkaar op zoek gaan naar de onderlinge verschillen, maar zeker ook naar datgene wat ons verbind.

De workshops zijn altijd interactief van aard met een fijne afwisseling tussen kennisdeling en praktische invulling. 

Ook bij een geconcentreerde groep generaties is een workshop als deze zeer geschikt. We kunnen bijvoorbeeld een gesprek faciliteren rondom de behoefte van je team of inzetten op de behoefte van specifieke generaties (zoals Gen-Z) waar je de nodige uitdagingen ervaart!

De verschillen tussen individuen maken ons uniek, maar juist de onderlinge overeenkomsten verbinden ons.

Op zoek naar de 4P's

1. Power

Ontdek wat de kracht is per generatie. 

Elke generatie heeft zijn sterktes. Als we die met elkaar weten te herkennen, kunnen we deze ook optimaal inzetten.

2. Potential

Iedereen voegt waarde toe. Middels deze ‘P’ identificeren we de toegevoegde waarde per betreffende generatie als potentieel voor de groep of de taak.

We willen allemaal ons potentieel laten zien en hierop aangestuurd worden. Door hierop te focussen kunnen we gericht zoeken naar voorkeuren en kansen.

3. Problem

Er zijn ook thema’s die doorgaans per generatie als lastig worden ervaren. Zodra inzicht ontstaan in wat dit is, kan het besproken worden en kan er rekening mee gehouden worden. Dit werkt veelal prettig voor beide gesprekspartners.

4. Preference

We hebben allemaal zo onze voorkeuren. Dit is uiteenlopend van communicatiestijl tot samenwerking tot IT gebruik. Samen ontdekken wat de voorkeuren zijn per generatie en hoe dit van toepassing is op het individu of de groep geeft structuur en houvast voor een fijne samenwerking.

Claim hier alvast jouw Generatie Cheatsheet als handige tool voor jou en jouw team!

Wat gaan we doen?

Andere workshop?

Inzicht in ideeën

In no time een inclusief besluit!
Aanrader!

Leiderschap en koffie

Ontdek wat koffie ons leert over leiderschap

Boost je werkplezier

Ontdek de behoefte van het team

Interessante blogs:

Voortgang

Je bent er bijna!

Waar mogen we de Cheatsheet naartoe sturen?

Laat hier je gegevens achter en ik neem zsm contact met je op

Keertje sparren bij de koffie? Laat hier je gegevens achter:

Voortgang

Je bent er bijna!

Waar mogen we het E-book naartoe sturen?

Gratis tips om met minder inspanningen, méér uit je team te halen:

Keertje sparren bij de koffie? Laat hier je gegevens achter: